برگزیده ها
1394/7/28 سه‌شنبه
سرپرست جدید دانشگاه پیام نور معرفی شد

.

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور معرفی شد
دکتر رستمی ابوسعیدی : باید دانایی را به دارایی و ثروت تبدیل کنیم

.

دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی با تاکید بر لزوم حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین گفت: باید دانایی را به دارایی و ثروت تبدیل کنیم.
سرپرست جدید دانشگاه پیام نور در مراسم معارفه خود افزود: چالش هایی در دانشگاه پیام نور وجود دارد که باید با ارائه یک برنامه راهبردی قابل پایش و همفکری مسائل و مشکلات را مرتفع نماییم.
وی همچنین بر لزوم راه اندازی اتاق فکر تاکید کرد و گفت: اتاق فکر امکان استفاده از توانایی فکری اساتید، کارکنان و دانشجویان را فراهم می کند و می توانیم با این همفکری، در راستای برنامه استراتژیک وزارت علوم گام های ارزشمندی برداریم.
دکتر رستمی ابوسعیدی با اشاره به پیشینه فعالیت های علمی و اجرایی اش اظهار داشت: از 30 سال فعالیت علمی و اجرایی، 17 سال در سمت های اجرایی از قبیل: «ریاست دانشگاه باهنر کرمان»، « دانشگاه بین المللی کیش» ، « دانشگاه سیستان و بلوچستان» و « موسسه آوزش عالی وابسته به وزارت تعاون و وزارت صنایع و معادن» و سمت هایی نظیر مشاور معاون رئیس جمهور، معاون بورس و اعزام و مشاور وزاری علوم ، تحقیقات و فناوری فعالیت کرده ام.
وی با عنوان اینکه یک نیروی تخصصی و اجرایی است نه نیروی سیاسی، گفت: سال ها تدریس در دانشگاه پیام نور و هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه موجب شده که با این دانشگاه آشنایی کاملی داشته باشم.
دکتر رستمی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور است که با قریب به 800 هزار دانشجو ، 4 هزار عضو هیات علمی و در مجموع 15 هزار کارمند فعالیت می کند.این دانشگاه تاکنون خدمات ارزنده ای را به نظام جمهوری اسلامی ارائه کرده است.
وی همچنین به چالش کاهش دانشجو در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور نیز از این چالش مستثنی نیست اما باید راهکاری مناسب برای رفع این چالش یافت تا بتوانیم سربلند در جهت تعالی آموزش عالی گام برداریم.
دکتر رستمی ارتقای شبکه آموزش مجازی ، ارتقای وضعیت اعضای هیات علمی و ایجاد رشته های جدید و رشته های بین رشته ای را ضروری دانست و گفت: دانشگاه پیام نور باید به سمتی پیش برود که نیازهای روز جامعه را تامین کند و با جایگزین کردن رشته های جدید به ویژه بین رشته ای به جای رشته های سنتی، گامی در جهت تامین نیازهای جوانان و کشور بردارد و در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان نیز مفید باشد.
وی در پایان ضمن قدردانی از حسن اعتماد دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: وفاق، همدلی، تلاش و کوشش رمز پیروزی دانشگاه پیام نور خواهد بود و تنها با انسجام و همکاری و همدلی است که می توانیم در ساماندهی آموزش عالی و اعتلای دانشگاه موفق باشیم.
لازم به ذکر است، ایشان تحصیلات خود را در دانشگاه تهران ، دانشگاه اوزاکای ژاپن و نیز دکتری خود را در دانشگاه لیورپول انگلستان به پایان رسانده است و در حال حاضر استاد تمام پایه 44 است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر